La d’enguany ha estat una fira amb gairebé 900 expositors menys que la passada edició, i on a última hora s’han hagut de fer ofertes per a poder aconseguir més expositors, cosa que ha molestat als que ja havien comprat feia temps el estand.
Hi ha hagut canvis pel que fa a Intervin, i sobretot a Vinorum, ja que la organització ha canviat de mans, i això s’ha notat, en una edició més fluixa i menys acurada.
Deixant de banda les bones degustacions de productes com, conserves la Brújula, la catedral de Navarra, Giraldo, Abbae, Joselito, Ahumados Dominguez, etc, parlaré dels vins que vaig trobar interessants.
Comencem per Lagar de Costa, celler familiar de Rias Baixas situada a la subzona Val do Salnés, amb 6 ha. de vinya de la varietat Albariño. La tercera generació de la família, dirigeix ara el celler. Aquí vaig poder tastar el Lagar de Costa 2009, que va resultar ser el albariño més fresc, més fragant i més elegant de tota la fira.
Pel que fa a albariños amb criança, el que més em va agradar, per la noblesa de la seva fusta, l’equilibri d’una fruita madura exòtica, i per volum en boca, va ser el vi Via XIX, del celler Lagar da Condesa, situada la subzona Val do Salnés.
Pel que fa a vins blancs, aquests són els que més em van agradar de la fira Alimentaria 2010.