entraña, brasa i amics

catas%2Ba%2Bdomicilio

Dinar amb gent del vi, distribuïdors concretament, amics. Fem una carnada, allò que alguns en diuen barbacoa. En aquest cas era una carn argentina, de tall argentí, i el tall a fer a la brasa se’n diu entraña, diuen que és de la paret abdominal de la vedella. Pel meu gust era una carn amb poc oreig, però la veritat es que la carn va trionfar i va agradar, feta al punt i amb una mica de flor de sal per sobre al moment de servir.
És una carn de David Carns, carnissers del Maresme. Una molt bona carn a un molt bon preu, 6 euros kg. Imbatible.
Primer una amanida sense proximitat ni km 0, aromatitzada amb vinagreta lleugera de Jerez.
I comencem a obrir vins. Encetem la vetllada amb una ampolla de Château Grenouille chablis grand Cru 2001. Borgogne France ( 35,00 € ), el qual mostra una bona estructura, densitat, però amb un problema d’humitat, que el perjudica d’innegable manera.
Seguim amb un Vallegarcia viogner 2003, Montes de Toledo. España ( 16,00 € )
Oportunitat de tastar una anyada vella, que es mostra encara viu, per una bona acidesa, amb una profunditat i greix interessants. Un vi que ha aguantat bé el temps.
Amb la carn obrim un Corral del obispo 2009, DO Bierzo. España ( 7,35 € )
Vi jove, monovarietal de mencía, on predomina la frescor d’una fruita vermella madura, amb un fons torrefacte d’un lleu contacte amb fusta. Vi amb una excel•lent relació qualitat preu.
Seguim amb un gran clàssic, Vall Llach 2005 DOCa Priorat, Catalunya (64,00€)
Varem trobar un vi madur, obert, concentrat, mineral i fragant, molt representatiu de la zona, que acompanyava perfectament l’entraña a la brasa.
Postres de púding casolà, caves i licors. Sobretaula de que malament està tot, però que ens en sortirem. I tal dia, farà un any.
versión castellanaComida con gente del vino, distribuidores concretamente, amigos. Hacemos una barbacoa. En este caso era una carne argentina, de corte argentino, y el corte a hacer a la parrilla se le llama entraña, dicen que es de la pared abdominal de la ternera. Para mi gusto era una carne con poco oreo, pero la verdad es que la carne triunfó y gustó, hecha al punto y con un poco de flor de sal por encima el momento de servir.
Es una carne de David Carns, carniceros del Maresme. Una muy buena carne a un muy buen precio, 6 euros kg. Imbatible.
Primero una ensalada sin proximidad ni km 0, aromatizada con vinagreta ligera de Jerez.
Y empezamos a abrir vinos. Iniciamos la velada con una botella de Château Grenouille Chablis Grand Cru 2001. Borgogne France (35,00 €), el cual muestra una buena estructura, densidad, pero con un problema de humedad, que le perjudica de innegable manera.
Seguimos con un Vallegarcia Viogner 2003, Montes de Toledo. España (16,00 €)
Oportunidad de probar una añada vieja, que se muestra aún vivo, por una buena acidez, con una profundidad y grasa interesantes. Un vino que ha aguantado bien el tiempo.
Con la carne abrimos un Corral del obispo 2009, DO Bierzo. España (7,35 €)
Vino joven, monovarietal de mencía, donde predomina la frescura de una fruta roja madura, con un fondo torrefacto de un leve contacto con madera. Vino con una excelente relación calidad precio.
Seguimos con un gran clásico, Vall Llach 2005 DOCa Priorat, Cataluña (€ 64.00)
Encontramos un vino maduro, abierto, concentrado, mineral y fragante, muy representativo de la zona, que acompañaba perfectamente a la entraña a la parrilla.
Postre de pudín casero, cavas y licores. Sobremesa de que mal está todo, pero que saldremos adelante.

Un comentari en “entraña, brasa i amics

  1. Penedesfera diu:

    Hola Xavier,

    Gràcies per afegir-te a la Penedesfera http://www.penedesfera.cat, la comunitat de blocaires de l'Anoia, l'Alt i el Baix Penedès i el Garraf.

    T'agrairíem que per a difondre i augmentar la xarxa facis un link del teu bloc cap al portal. A la barra lateral trobaràs logos i consells per millorar la visibilitat a la Penedesfera.

    Recorda que al web trobaràs tot un seguit d'eines per tal de millorar la comunicació i la participació entre els penedesencs a internet.

    Salutacions i felicitats pel bloc!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tens cap dubte?
Enviar WhatsApp
Skip to content