Per segon any, Andorra es prepara per rebre la II Trobada de Microproductors de vi d’Andorra, i aquest any amb una participació molt més nombrosa que l’any passat, amb cellers de França, Portugal, Espanya i Catalunya.
La trobada és els dies 28 i 29 de novembre, al Centre cultural i de congressos lauredià. Amb l’objectiu de divulgar la producció dels petits cellers, aquestes jornades volen ser un referent en el món del vi explicant les bones pràctiques dels petits viticultors, comunicant les noves tendències i tècniques. Paral·lelament a les tertúlies i ponències, també hi haurà una fira de vins amb més de 50 cellers especialitzats en la microproducció. procedents de diferents parts d’Europa on es podrà degustar els seus vins i conèixer els seus propietaris.
Les activitats de la primera jornada es reserven per al públic professional, i les de la segona, del dissabte 29, estan obertes al públic en general.
El dia 28 de novembre (jornada per a professionals del sector):
– A les 12h: Inauguració oficial
– 13h a 14h: Ponència sobre el “criteri i coneixement personal per a l’elaboració d’un celler com a valor de prestigi per la restauració de qualitat”. Intervindran Jaume Tàpies, president de Relais Château, Josep M. Masó, propietari del grup Martínez, Christopher Cannan cofundador de l’empresa Europvin i David Seijas, sommelier Fundació Bulli, i com a moderadora M.Isabel Mijares, acadèmica de la Reial Acadèmia Espanyola de Gastronomia i presidenta de l’Associació Espanyola de Periodistes i Escriptors del Vi.
–16h-17:30H: Tertúlia sobre els processos de vinificació. Descobrint noves varietats. Intervindran els viticultors i enòlegs Pedro Balda (Bodegas Pedro Balda, La Rioja), Alain Graillot (Borda Sabaté, Andorra), Elena Clemente (Casa Auvinyà, Andorra) i Guillem Puras (Celler Batlliu de Sort, Costers del Segre).
A continuació de les ponències hi haurà degustacions de la gastronomia típica d’Andorra, show-cookings i des del migdia i fins tancar les portes es podran tastar els vins dels cellers expositors i conèixer els seus propietaris.
El dia 29 de novembre (jornada de portes obertes):
–De 12h a 15h degustació de vins
–De 10.15h – 11.30h: Tertúlia sobre les tendències i cultura del vi entre els microproductors i tàctiques comercials en el marc europeu. Intervindran Joan Cascan (Celler la Muntanya creador de la nomenclatura “Microvinya”), Cristina Tor (Casa Auvinyà. Andorra), Jean Louis Le Guil (sommelier de l’empresa Clàssic Vins, Andorra), Jaume Gaspar (enòleg i sommelier de l’empresa Gesvinic. Lleida), Toni Colom (director de màrqueting i comunicació del celler Casa Beal. Andorra), i com a moderadora Margarita Lozano periodista i especialista en anàlisi sensorial.
-De 11.45h – 13h: Tertúlia sobre la biodinàmica i altres tècniques naturals. Com a ponent participaran Jordi Querol, professor de biodinàmica i consultor de l’empresa Dreiskel, Gabriel Ameztoy: productor de Vins Subterrànis (La Rioja), Manel Aviñó, productor de Clos Lentiscus. (Garraf), Cèdric Guy, productor de Bon Augure (Vallée de l’Orb).
Dissabte a la tarda i diumenge pel matí es duran a terme diverses visites a les vinyes i cellers de la Vall d’Andorra.
Els cellers participants a la fira de la trobada són:
1. PEDRO BALDA; Rioja; www.pedrobalda.com
2. CELLER LA MUNTANYA; Muro, Alacant; www.cellerlamuntanya.com
3. SOLÀ CLÀSSIC; Priorat; www.solaclassic.com
4. BALAGUER I CABRÉ; Priorat; www.cellerbalaguercabre.blogspot.com
5.CELLER AIXALÀ I ALCAIT; Priorat; www.pardelasses.com
6. MAS DE LA CAÇADORA; Priorat; www.masdelacasadora.com
7.CELLER BATLLIU DE SORT; Costers del Segre; www.batlliudesort.cat
8. CELLER VEGA AIXALÀ; Vilanova de Prades; www.vegaaixala.com
9. BODEGAS NÉVALO; Villaviciosa de Córdoba;
10. TORRE DEL VEGUER; Penedes i Bolvir de Cerdanya; www.torredelveguer.com
11. VINOS SUBTERRANEOS; Rioja; http://vinossubterraneos.com
12. CASA BEAL; Sant Julià de Lòria; www.casabeal.com
13. CELLER CEDO ANGUERA; Montsant; www.cedoanguera.com
14. DOMAINE GALUS; Vallée du Rhône; www.domainegalus.com
15. CHATEAU GUILHEM; Malviès; www.chateauguilhem.com
16. DOMAINE DE BON AUGURE; Vallée de l’Orb; www.lesvinsd’abbayes.fr
17. MAS DELMAS; Salses le Château; www.masdelmas.com
19. MARIE DANIELE BRUBACH; Languedoc;
20. FRIENDS CASTLE WINE; Bairrada-Alentajo;
21. C.D DENEUFBOURG; Pollestres, Bages (Perpignan); www.deneufbourg.eu
22. DOMAINE GRAND GUILHEM; Corbières; www.grandguilhem.com
23. CHÂTEAU COUJAN; St Chinian, Côteaux de Murviel; www.chateau-coujan.com
24. DOMAINE DES CÈDRES; Côtes du Rhône; www.domainedescedres.fr
25. TONI OSORIO; Serra Dalmos; www.toniosorio.com
26. ERVIDEIRA; Alentejo; www.tradingpmc.com
27. COURELAS DE CASQUEIRA; Alentejo; www.tradingpmc.com
28. ADEGA REGIONAL DE COLARES; Sintra; www.tradingpmc.com
29. QUINTA PENEDO SALTO; Douro; www.tradingpmc.com
30. A SERENADA; Setubal; www.tradingpmc.com
31. TENTENUBLO; Rioja; www.tentenublo.com
32. CELLER COMUNICA; Montsant; www.facebook.com/celler.comunica
33. PROMESSES DE LA TERRE; Lafrasse; www.prometerre.fr
34. CASA AUVINYÀ; Sant Julià de Lòria; www.casaauvinya.com
35. BORDA SABATÉ; Sant Julià de Lòria; www.bordasabate.com
36. MAS BERENGUER; Sant Julià de Lòria; www.cellermasverenguer.com
37. CLOS LENTISCUS; Garraf; www.closlentiscus.cat
38. GOYO GARCÍA VIADERO; Ribera del Duero;
39. VINS I CAVES MONTPICOLIS; Penedès; www.montpicolis.cat
40. CLOS FIGUERAS; Priorat; www.closfigueras.com
41. SOLÀ D’ARES; Priorat/ Pirineu; www.soladares.es
42. BARCO DEL CORNETA; Castilla y León; www.barcodelcorneta.com
46. CLOS DES VINS D’AMOUR; Maury (France); www.closdesvinsdamour.fr
48. QUINTA DE SERRADINHA; Leiria. Portugal; www.quintadeserradinha.com
49. Vins de TALARN; ;
51. CELLER MAS EUGENI; S. Antoni de Calonge (Girona); www.cellermaseugeni.com
52. CELLER BREGOLAT ; Costès del Segre;
53. CHÂTEAU MEYLET; Sant Emilion (France); www.chateau-meylet.com
54. PENDITS; Tokaj (Hungary); www.pendits.com
55. ADEGA ELADIO PIÑEIRO; Rías Baixas ; www.eladiopineiro.es
Versión Castellana
Por segundo año, Andorra se prepara para recibir el II Encuentro de microproductores de vino de Andorra, y este año con una participación mucho más numerosa que el año pasado, con bodegas de Francia, Portugal, España y Cataluña.
El encuentro es los días 28 y 29 de noviembre, en el Centro cultural y de congresos Lauredià. Con el objetivo de divulgar la producción de pequeñas bodegas, estas jornadas pretenden ser un referente en el mundo del vino explicando las buenas prácticas de los pequeños viticultores, comunicando las nuevas tendencias y técnicas. Paralelamente a las tertulias y ponencias, también habrá una feria de vinos con más de 50 bodegas especializadas en la microproducción. Procedentes de diferentes partes de Europa donde se podrá degustar sus vinos y conocer a sus propietarios.
Las actividades de la primera jornada se reservan para el público profesional, y las de la segunda, del sábado 29, están abiertas al público en general.
El día 28 de noviembre (jornada para profesionales del sector):
– A las 12h: Inauguración oficial
– 13h a 14h: Ponencia sobre el “criterio y conocimiento personal para la elaboración de una bodega como valor de prestigio para la restauración de calidad“. Intervendrán Jaume Tàpies, presidente de Relais Château, Josep M. Masó, propietario del grupo Martínez, Christopher Cannan cofundador de la empresa Europvin y David Seijas, sumiller Fundación Bulli, y como moderadora M.Isabel Mijares, académica de la Real Academia Española de Gastronomía y presidenta de la Asociación Española de Periodistas y Escritores del Vino.
–16h-17: 30H: Tertulia sobre los procesos de vinificación. Descubriendo nuevas variedades. Intervendrán los viticultores y enólogos Pedro Balda (Bodegas Pedro Balda, La Rioja), Alain Graillot (Borda Sabaté, Andorra), Elena Clemente (Casa Auvinyà, Andorra) y Guillem Puras(Bodega Batlliu de Sort, Costers del Segre).
A continuación de las ponencias habrá degustaciones de la gastronomía típica de Andorra, show-cooking y desde el mediodía y hasta cerrar las puertas se podrán catar los vinos de las bodegas expositores y conocer sus propietarios.
El día 29 de noviembre (jornada de puertas abiertas):
–De 12h a 15h degustación de vinos
-De 10.15h – 11.30h: Tertulia sobre las tendencias y cultura del vino entre los microproductores y tácticas comerciales en el marco europeo. Intervendrán Juan Cascanar (Bodega Monte creador de la nomenclatura “Microviña”), Cristina Tor (Casa Auvinyà. Andorra), Jean Louis Le Guil (sumiller de la empresa Clásico Vinos, Andorra), Jaume Gaspar(enólogo y sumiller del empresa Gesvinic. Lleida), Toni Colom (director de marketing y comunicación de la bodega Casa Beal. Andorra), y como moderadora Margarita Lozano periodista y especialista en análisis sensorial.
-De 11.45h – 13h: Tertulia sobre la biodinámica y otras técnicas naturales. Como ponente participarán Jordi Querol, profesor de biodinámica y consultor de la empresa Dreiskel, Gabriel Ameztoy: productor de Vinos subterráneo (La Rioja), Manel Aviñó, productor de Clos Lentiscus. (Barcelona), Cédric Guy, productor de Bon auguramos (Valle del Orb).
El sábado por la tarde y domingo por la mañana se llevarán a cabo varias visitas a los viñedos y bodegas de Vall d’Andorra.