André Dominé. Personatges del vi.

En la passada edició de la trobada de microproductors de vi d’Andorra, vaig tenir el goig de conèixer i parlar amb un dels personatges mítics (per a mi) del món del vi. Quan vaig començar a estudiar sumilleria, un dels meus primers llibres que vaig comprar, va ser El Vino, de André Dominé. El Vino, és un llibre de gairebé 1000 pagines, amb fotografies i detallats  mapes de cada zona productora de vi del món. Amb un repàs a les diferents vinificacions i tipologies de vi, el vi i el menjar, el servei, viticultura, varietats internacionals i autòctones, malalties de la vinya, i una descripció detallada de cada Denominació d’Origen amb recomanacions de cellers de cada zona. Un molt bon catàleg del vi mundial.
andre%2Bdomine%2Bel%2Bvino%2Br
andre%2Bdomine%2BbarAndré Dominé, te varis llibres publicats, i un que també destacaria és el “libro del Bar”. Un repàs a begudes, cocktails i material divers per a tenir un bar com cal.
Els llibres els podeu trobar editats per editorial Köneman o

editorial HF.Ullmann, a preus molt moderats.

Em va fer il·lusió conèixer a l’autor d’un llibre en el que hi he abocat forces hores, i en que  hi he fet un munt de consultes. El vaig conèixer a la barra d’un restaurant, on tots els convidats eren professionals del mon del vi, envoltats de moltes, moltes ampolles de vi, i de poc menjar.
Cosa que va provocar que tothom acabés  sent molt amic de tothom. Alguns, massa.
Versión Castellana
En la pasada edición del encuentro de microproductors de vi d’Andorra, tuve el honor de conocer y hablar con uno de los personajes míticos (para mí) del mundo del vino. Cuando empecé a estudiar sumillería, uno de mis primeros libros que compré, fue El Vino, de André Domine. El Vino, es un libro de casi 1.000 páginas, con fotografías y detallados mapas de cada zona productora de vino del mundo. Con un repaso a las diferentes vinificaciones y tipologías de vino, el vino y la comida, el servicio, viticultura, variedades internacionales y autóctonas, enfermedades de la vid, y una descripción detallada de cada Denominación de Origen con recomendaciones de bodegas de cada zona . Un muy buen catálogo del vino mundial.
André Domine, tiene varios libros publicados, y uno que también destacaría es el “libro del Bar”. Un repaso a bebidas, cócteles y material diverso para tener un bar como es debido.
Los libros se pueden encontrar editados por editorial Köneman o editorial HF.Ullmann, a precios muy moderados.
Me hizo ilusión conocer al autor de un libro, en el que he vertido bastantes horas, y en que he hecho un montón de consultas. Lo conocí en la barra de un restaurante, donde todos los invitados eran profesionales del mundo del vino, rodeados de muchas, muchas botellas de vino, y poca, poca comida.

Lo que provocó que todo el mundo acabara siendo muy amigo de todo el mundo. Algunos, demasiado.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tens cap dubte?
Enviar WhatsApp
Skip to content